Privacy notice
Informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych w związku z udziałem
w szkoleniu
„Wiązka Protonowa w Medycynie: Od Teorii do Zastosowań”
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Instytutu Fizyki Jądrowej im. Henryka Niewodniczańskiego Polskiej Akademii Nauk, ul. Radzikowskiego 152, 31-342 Kraków.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych możliwy jest pod adresem dpo@ifj.edu.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO (przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy uczestnictwa
w szkoleniu,
b) dane osobowe pozyskane w celu wydania przepustek oraz dane z monitoringu wizyjnego, którym objęty jest teren IFJ PAN, przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust 1 lit. f RODO, tj. uzasadnionego interesu administratora, oraz zgodnie z Regulaminem wstępu na teren IFJ PAN, w celu zapewnienia bezpieczeństwa,
c) art. 6 ust. 1 lit. a RODO - w przypadku wyrażenia zgody - w celu informowania o przyszłych wydarzeniach naukowych,
d) art. 6 ust. 1 lit. a RODO - w przypadku wyrażenia zgody na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku – w celu dokumentacji i promocji szkolenia, w tym publikacji zdjęć
i materiałów wideo na stronie internetowej organizatora (IFJ PAN), w mediach społecznościowych oraz w materiałach informacyjnych i promocyjnych.
e) art. 6 ust. 1 lit. a RODO - w przypadku wyrażenia zgody na nagranie brzmienia głosu i jego rozpowszechnianie - w celu dokumentacji i promocji szkolenia, w tym publikacji materiałów wideo na stronie internetowej organizatora (IFJ PAN), w mediach społecznościowych oraz w materiałach informacyjnych i promocyjnych.
f) art. 6 ust. 1 lit. a. RODO - w przypadku wyrażenia zgody na udział w kolacji konferencyjnej i związane z tym przetwarzanie danych dot. preferencji żywieniowych (np. wybór dania mięsnego lub wegetariańskiego),
Następnie Pani/Pana dane będą przechowywane w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach.
4. Pani/Pana dane będą udostępniane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
· podmiotom współpracującym z IFJ PAN w ramach współpracy naukowej,
· dostawcom niezbędnych usług na podstawie stosownych umów (usługi internetowe dla IFJ PAN),
· dostawcy komunikatora internetowego Zoom,
· podmiotom i instytucjom upoważnionym do dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa ( np. sąd, policja, organy podatkowe),
· wszystkim osobom mającym dostęp do Internetu i opublikowanych tam list uczestników szkolenia / zdjęć / nagrań
5. Pani/Pana dane będą przechowywane:
- w celu prawidłowego zrealizowania i rozliczenia szkolenia na podstawie przepisów prawa o archiwizacji dokumentów oraz zgodnie z obowiązującym w
IFJ PAN Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt – przez okres 5 lat, licząc od 1 stycznia roku następnego po ostatecznym załatwieniu sprawy,
- dane osobowe pochodzące z monitoringu wizyjnego będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 90 dni, a w przypadku gdy nagranie jest lub może być dowodem w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa – do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Dane osobowe podane w celu umożliwienia wstępu na teren IFJ PAN przechowywane będą na podstawie przepisów prawa o archiwizacji dokumentów oraz zgodnie z obowiązującym w IFJ PAN Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt – przez okres 10 lat, licząc od 1 stycznia roku następnego po ostatecznym załatwieniu sprawy,
- w celu informowania o przyszłych wydarzeniach naukowych organizowanych przez IFJ PAN – do momentu cofnięcia zgody na przetwarzanie,
- w celu publikacji listy uczestników na stronie internetowej - do zakończenia szkolenia lub do momentu cofnięcia zgody na przetwarzanie,- w celu przygotowania właściwych posiłków w czasie szkolenia - do zakończenia szkolenia lub do momentu cofnięcia zgody na przetwarzanie,- dane osobowe w postaci wizerunku i/lub brzmienia głosu będą przechowywane przez okres 5 lat lub do momentu cofnięcia zgody na przetwarzanie.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu,
7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania realizacji swoich praw wynikających z RODO, tj.:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem – w celu cofnięcia zgody należy przesłać informację na sekretariat.ccb@ifj.edu.pl
- usunięcia danych osobowych (nie dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa),
- ograniczenia przetwarzania danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
8. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa; www.uodo.gov.pl), jeśli uważa Pani/Pan, że dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawnymi.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych, o których mowa w pkt. 3 lit. a), lit. b) i lit. c) będzie brak możliwości wzięcia udziału w wydarzeniu. Niepodanie danych, o których mowa w pkt. 3 lit. d), lit. e), lit. f) i lit. g) nie niesie ze sobą konsekwencji. Niepodanie danych, o których mowa w pkt. 3 lit. h) i lit. i) skutkować będzie niemożliwością przygotowania posiłku zgodnego z Pani/Pana preferencjami żywnościowymi.